22.01.2023

Woda, słońce, piasek i piłka na Dominikanie

Dominikana, 14 – 22 stycznia

W poszukiwaniu słońca i warunków, żeby w środku zimy jak najlepiej przygotować do nowego sezonu, wybraliśmy się na Dominikanę. Naszą karaibską bazą był Hotel Bachata, w sąsiedztwie Morza Sargassowego.

Czas spędzaliśmy bardzo aktywnie. Korzystając z doskonałych warunków zorganizowaliśmy turniej siatkówki plażowej. W zaciętym finale pierwszej edycji Dominikana Challenger Cup Cezary Olbrycht i obchodzący w czasie wyjazdu imieniny Mariusz Walkiewicz musieli uznać wyższość Michała Kocięby i Filipa Surmy.

Nie mogło zabraknąć rywalizacji w beach soccera w składach 4-osobowych. Decydującą bramkę zdobył Marcin Papierz. Przy okazji promowaliśmy akcję „Łuszczyca nie zaraża” organizowaną przez zawodnika naszej drużyny, chorującego na tę przypadłość.

Chcieliśmy też jak najlepiej poznać uroki wysypy. Odwiedziliśmy kompleks 27 wodospadów (Damajagua). Pokonanie trasy 7 wodospadów ze skokami do wody dla kilku z nas było przełamaniem lęków.

Katamaranem popłynęliśmy na maleńką Piękną Wyspę (La Isla Bonita) koło Punta Rucia.

W dniu rejsu inna grupa zdobyła Pico Isabel, szczyt nad miastem Puerto Plata. Monument Chrystusa na samym szczycie przypomina figury z Rio i Świebodzina.

Kulminacyjnym momentem zgrupowania był mecz z Atlantico Futbol Club Puerto Plata. W drużynie gospodarzy wystąpili piłkarze różnych roczników. Wygraliśmy 2:1 po golach Papierza i Olbrychta. Zaczęliśmy w składzie: Kowalski – Skalski, Walkiewicz, Gołos, Matusik – Olbrycht, Kocięba, Pawłowski, Surma, Remplewicz – Papierz.

Ostatnim akcentem wyjazdu, o którym warto napisać, było przypadkowe spotkanie z Ukrainką, która od 6 lat mieszka na Dominikanie. Kobieta dziękowała nam za wszystko co w ostatnich miesiącach Polacy zrobili dla jej ojczyzny. Skorzystaliśmy z jej cennych podpowiedzi co warto kupić na wyspie i przywieźć do kraju.